17.05.2015 23:22:18
Sevilen parçaları seslendirip covar albüm yapmak çok riskli bir iştir. Çünkü bilinen parçaları söyleyen asıl kişilerden farklı bir şekilde ortaya koymak gerekir. Nükhet Duru'yu dinleyenler bilir. Onun söylediği her parça onda yeniden yorum buluyor. O yüzden Nükhet Duru'nun söylediği her parça ona yakışıyor. Bu konunda mütevazi olamayacağım.
Günümüzde elektronik müzik aldı başını gitti. Bu tarz nereye kadar sürecek hiç kestiremiyorum. Oynanmış auto tune'lu sesler bana duygusu gitmiş sanal sesler gibi geliyor. Çünkü oynanmış, sesi değişmiş ve yeniden düzenlenmiş sesler oluyor. Günümüzde artık sese sahip insanlar müzik yapmadığı için paso auto tune'lu sesler dinliyoruz.
Nükhet Duru "Aşkın Hali" albümünü canlı orkestrayla beraber stüdyoya girerek parçaları tek seferde kaydetmiş. Bazıları 1 parça okuyup kayıt etmek için 2-3 gün stüdyoda yırtınıp durdur. Üstüne sesini auto tune'la düzeltmeye çalışır durur. Nükhet Duru tek seferde okur.
Şebnem Ferah'ın "Gözlerimin Etrafındaki Çizgiler", Halil Sezai'nin "Sonbahar" Selda Bağcan'dan "O Günler", Nilüfer'den "Söyleyemedim" ve Dario Moreno'dan "Sarhoşum Ben" şarkılarını Nükhet Duru'dan farklı bir yorumla dinliyoruz. Sanki parçalar yeni parçalar. Daha önce söylenmemiş gibi yeni parçalar.
Bu albümü dinleyen herkes yüreğinde duran bazı şeyleri yeniden hissedecek. Bir şeyler kıvılcım alıp yeniden tutuşacak.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder